mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Dersin içeriği +Proje 1’e giriş: “Moda Masalları” | “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s: Ptoject .7-133 “Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press, s.65-80;180-190 |
2 | Anlatı ve Kavram: Proje1 : “Moda Masalları ”: Okuma + Araştırma , Film izleme ; Dries + House of Z | “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Research and Design” , Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.36-81 |
3 | Etkiler: Anlatı ve Kavram : Stüdyo Kritiği 1 + Tasarım Taslakları ve Koleksiyon çizimleri : Proje1 : “Moda Masalları” | “Fairy Tales” ,Viktor& Rolf , 2011, Hardie Grant Books , London, , s.7-133., “Young Fashion Designers”, Marta Hidalgo, 2007, Taschen, s.14-191 |
4 | Tasarım ve Ürün Geliştirme: Proje1 : “Moda Masalları” : Tasarım Seçimi + Strüktür ve Kalıp Geliştirme (Tasarımcı ile Atölye ) | “Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-115., Pattern Magic 1,2,3 by Tomoko Namamichi, 2010, s. 18-46.,13-98., 22-90 |
5 | Tasarım ve Giysi Konstrüksiyonu: Proje1 : “Moda Masalları” : Strüktür ve Kalıp Geliştirme+ Kumaş Seçimi (Tasarımcı ile Atölye + Stüdyo Kritiği 2) | Pattern Magic 1,2,3 by Tomoko Namamichi, 2010, s. 18-46.,13-98., 22-90 |
6 | Giysi Bitirme + Kumaş Manipülasyonu : Proje1 : “Moda Masalları”: Dikim ve Detaylandırma | “Research and Design” ,Simon Seivewright,2007, AVA publishing, s.104-130 |
7 | Tasarım Sunum ve İletişimi : Proje 1” “Moda Masalları” : Fotoğraf Çekimi ve Stilizasyon +Jüri | ”Styling” ,Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub.,s.112-149 |
8 | Proje 2’ye giriş : “Denim Projesi ” : Sektörel Araştırma | Teknik Gezi + Firma Sunumu |
9 | Proje 2: “Denim Projesi ” : Denim üretim + Kumaş + Tasarım ve Trend Araştırma +Pazar Tanımları +Stüdyo Kritiği 3 (Tasarımcı ile Buluşma ) | “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.139-147 |
10 | Tasarım ve Koleksiyon Planlama: Proje 2:”Denim Projesi” + Koleksiyon tasarımı + Taslaklar | “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, s.20-50., “Developing a Fashion Collection” , Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books ,s.110-120 |
11 | Tasarım ve Ürün Geliştirme : Project 2: “Denim Projesi” : Teknik Çizim , İllüstrasyon , Detaylar + Kalıp Denemeleri + Teknik Gezi 2+ Stüdyo Kritiği 4 | “Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis , FIT,2016, s.50-120 |
12 | Kalıp Tasarımları ve Dikim: Proje 2: “ Denim Projesi “ + Numune dikimi + Üretim +Teknik gezi 3 | “Denim Style” by Horst A Frederichs, 2014, Prestel ., s. 50-120., “Denim : From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press, 2002, s. S.60-90 |
13 | Üretim + Detaylandırma + Yıkama :Proje 2 : “Denim Projesi “ +Teknik Gezi 4 + Stüdyo Kritiği 5 | “Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications, s. 40-60.,” Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform ,s. 20-55 |
14 | Tasarım Sunum ve İletişimi1 : Proje 2: ” “Denim Projesi ” : Fotoğraf Çekimi | ”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub.s.90-130 |
15 | Tasarım Sunum ve İletişimi2 : Proje 2” “Denim Projesi ” : Lookbook + Portfolyo | Fashion Promotion by Gwent Moore, AVA Publishing ,2012, s.70-95 |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | The House of Viktor & Rolf by Caroline Evans and Susanna Frankel , Merell Publishers , 2008 Viktor and Rolf : Fashion Artists , National Gallery of Victoria , 2017 “Research and Design” by Simon Seivewright,2007, AVA publishing “ Pattern Magic” by Tomoko Nakamichi, 2010, Laurence King “Blue Masters: Innovation in Denim “ by Fabiana Giacometti ,Menabo Group, “Denim: Fashion Frontier” by Emma Mc Clenton , Fred Dennis , FIT, Denim Style” by Horst A Frederichs, 2014, Prestel ., From Cowboys to Catwalk” by Graham Nash .,Aurum Press “Denim by Design “ by Barb Chauncey, 2008,Krause Publications Denim Finishes” by Rishab Manocha , 2015, Create Space Independent Publishing Platform ”Styling” by Jacqueline Mc Assey, Clare Buckley, 2011, AVA pub “Developing a Fashion Collection” by Elinor Renfrew, Colin Renfrew,2016, Fairchild books |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Fashion at the Edge” by Caroline Evans , 2003, Yale University Press; “Fashion Today” by Colin Mc Dowell, 2000, Phaidon “The Great Fashion Designers” by Brenda Pollan, Roger Tredre,2009, Berg “Japanese Fashion Designers” by Bonnie English, 2011, Berg “The Fashion of Architecture” by Bradley Quinn,2003, Berg “Skin and Bones” by Brooke Hodge, Patricia Mears,2007, Thames and Hudson “Street Style” by Ted Polhemus,1997,Thames and Hudson “Hussein Chalayan” by Robert Violette , 2011, Rizzoli “Issey Miyake” by Mark Holborn, 1995, Taschen “Alexander Mc Quinn:Savage Beauty” by Andrew Bolton, 2011, MOMA “Yohji Yamamoto” by Ligaya Salazar, V&A “Maison Martin Margiela” by Margiela and Jean Paul Gaultier , 2009,Rizzoli “Rei Kawakubo/ Commes de Garcons” by Andrew Bolton, 2017, MOMA “Radical Fashion” by Claire Wilcox , 2001, V&A
“Couture Graphic: Fashion Graphic Design and the Body” by Jose Teunissen, Hanka van der Voet , 2013, Terra Uitgeverij“ “Technical Drawing For Fashion” by Basia Szkutnika , Laurence King,2010 “Fabric Manipulation: 150 creative sewing techniques” by Ruth Singer, 2013, David & Charles; UK Draping: The Complete Course” by Karolyn Kiisel ,2013 Laurence King; Visual Research Methods in Fashion “by Julia Gaimster, 2011, Berg Young Fashion Designers” by Marta Hidalgo, 2007, Taschen |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 4 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 50 |
Seminer/Çalıştay | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 13 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
Arazi Çalışması | 4 | 5 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | 2 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 238 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest